Integracja z procesem nauczania

Język angielski jest powszechnym, drugim językiem w naszych szkołach partnerskich. W niektórych krajach język ten jest popularny i często używany, w innych trudno zmotywować uczniów do nauki. Umiejętności uczniów są zróżnicowane.

Używanie języka angielskiego w bezpośrednim kontakcie powinno spowodować zintensyfikowanie nauki tego przedmiotu.

Geografia. Każda szkoła przedstawi jedno państwo partnerskie na platformie Wiki. Dzięki temu uczniowie uzyskają możliwość poznania  prawdziwych informacji o tym państwie. Platforma będzie posiadać funkcję bloga, do bezpośredniego kontaktu między uczniami, co może przerodzić się w  dyskusję „ na żywo”.

Pogoda – podobieństwa, różnice, zmiany. Dzięki położeniu państw w różnych częściach Europy mamy możliwość porównania różnych rodzajów pogody, różnic w temperaturach oraz  zmian związanych z porami roku i rodzajami środowisk naturalnych.

Biologia. Zróżnicowane położenie pozwala nam również zbadać środowisko naturalne i porównać je z innymi krajami. Bezpośrednie porównania pozwalają na szybkie znalezienie podobieństw i różnic, co czyni nasze obserwacje ciekawszymi i znaczącymi.

W tym kontekście badanie różnych ekosystemów daje nam szersze pole widzenia.

Mamy nadzieję, że uczniowie rozumieją, iż muszą być dokładni, precyzyjni i staranni, ponieważ ich prace będą sprawdzane przez ekspertów.  Powinni stawiać sobie wysokie cele. Wiarygodność źródeł jest bardzo ważnym aspektem, jak również odkrycie, jak stawiać i precyzować dobre i sensowne pytania.

Niektóre ze szkół mają już w swoich planach europejską współpracę jako cel. W przyszłym roku wszystkie szkoły włączą ten cel do swoich szkolnych planów. W ten sposób nasz projekt będzie elementem szkolnego codziennego życia.