Integracja z procesem nauczania
Język angielski jest powszechnym, drugim językiem w naszych szkołach partnerskich. W niektórych krajach język ten jest popularny i często używany, w innych trudno zmotywować uczniów do nauki. Umiejętności uczniów są zróżnicowane.
Używanie języka angielskiego w bezpośrednim kontakcie powinno spowodować zintensyfikowanie nauki tego przedmiotu.
Geografia. Każda szkoła przedstawi jedno państwo partnerskie na platformie Wiki. Dzięki temu uczniowie uzyskają możliwość poznania prawdziwych informacji o tym państwie. Platforma będzie posiadać funkcję bloga, do bezpośredniego kontaktu między uczniami, co może przerodzić się w dyskusję „ na żywo”.
Pogoda – podobieństwa, różnice, zmiany. Dzięki położeniu państw w różnych częściach Europy mamy możliwość porównania różnych rodzajów pogody, różnic w temperaturach oraz zmian związanych z porami roku i rodzajami środowisk naturalnych.
Biologia. Zróżnicowane położenie pozwala nam również zbadać środowisko naturalne i porównać je z innymi krajami. Bezpośrednie porównania pozwalają na szybkie znalezienie podobieństw i różnic, co czyni nasze obserwacje ciekawszymi i znaczącymi.
W tym kontekście badanie różnych ekosystemów daje nam szersze pole widzenia.
Mamy nadzieję, że uczniowie rozumieją, iż muszą być dokładni, precyzyjni i staranni, ponieważ ich prace będą sprawdzane przez ekspertów. Powinni stawiać sobie wysokie cele. Wiarygodność źródeł jest bardzo ważnym aspektem, jak również odkrycie, jak stawiać i precyzować dobre i sensowne pytania.
Niektóre ze szkół mają już w swoich planach europejską współpracę jako cel. W przyszłym roku wszystkie szkoły włączą ten cel do swoich szkolnych planów. W ten sposób nasz projekt będzie elementem szkolnego codziennego życia.